KIRÁLYOK REGGELIJE A VADONBAN!

1.jpgIsmét szeretnék mutatni egy reggelinek való finomságot, amit pillanatok alatt elkészíthetünk egy hűvös reggelen miután kikeltünk a függőágyunkból vagy előmásztunk a ponyva alól. Az ízek tekintetében maradunk az egyszerű házias ízvilágnál, praktikumot illetően most is egy hátizsákbarát, könnyen elkészíthető ételről lesz szó.

Sokan nem szeretik a porból készült termékeket, ételeket, sajnos vagy rossz emlékeket idézhet elő vagy pedig egy megalapozatlan, makacs ragaszkodás ahhoz, hogy ami porból készült az mű, nem egészséges nem finom és egyébként is, NEM! Nem kell mindenáron rettegnünk a por alapú ételektől persze megértem a másik oldalnak a félelmét, undorát is hisz a mai rohanó világban egyébként minden természetes, egészséges alapanyagból készül. :) Na de térjünk a tárgyra..

2.jpg

RÁNTOTTA TELJES TOJÁSPORBÓL!

Ki ne szeretné a finom rántottát reggelire egy szelet kenyérrel? Ezen a vonalon elindulva próbáltam keresni valami megoldást amivel kivitelezhető lesz ennek a reggelinek az elkészítése. Hogyan vigyek magammal tojást, hogy ne törjön szét, ne romoljon meg? Először próbálkoztam kis tojástartóval amit kibéleltem vattával majd így tettem bele a tojásokat, hogy ne törjenek el. Nem éreztem igazán biztonságban a tojásaimat :) illetve a nagy melegben nem is lehetünk biztosak abban, hogy mire elfogyasztjuk nem lesz e valami baja. Na meg a mérete és a súlya sem volt elhanyagolható így hát tovább gondolkodtam mi lehetne a tojást kiváltó alternatíva. Aztán eszembe jutott, hogy cukrász ellátókban lehet kapni tojásport amit egész tojásból készítenek szárítással. Tökéletes, mivel ez tojás, csak dehidratálják így az állagát víz hozzáadásával visszanyerhetjük.Már csak ki kellett porcióznom hogy egy jó kiadós reggeli adag legyen. Egyébként egy rész tojásport három rész vízzel kell hígítani és megkapjuk a tökéletes elegyet. Én egy 4cles pohárba mértem ki a port és próbáltam háromszor annyi vízzel keverni. Az nem baj ha kicsit kevesebb a víz, csak több ne legyen. Egy kis kolbász hozzáadásával (amit szintén megaszalhatunk egy kicsit) kevés fűszerezéssel tökéletes reggelit varázsolhatunk. El lehet készíteni szabad tűzön, gázfőzőn egyaránt. Én a sütéshez a TATONKA KETTLE edényemnek a serpenyőnek használható tetejében sütöttem ki, kis olívaolaj hozzáadásával. Az alábbi videóban megmutatom élesben a felhasználását egy kis túra keretén belül. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://khibuhiker.blog.hu/api/trackback/id/tr118808460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiricsi_zoltan 2016.06.24. 09:04:42

szia, honnan szerezted be a tojásport? és mi a legkisebb kiszerelés? köszi

Khibu Hiker 2016.06.24. 20:16:57

Szia Zoli! CAPRIOVUS Kft. A legkisebb kiszerelés 1kg volt. Üdv ;)

kiricsi_zoltan 2016.06.26. 13:15:57

ohh, köszi, a jó öreg CAPRIOVUS. egyszer el kell zarándokolnom oda, úgy látszik.

szvsz 2016.08.25. 09:28:27

Volt 1 kg-os kiszerelés?! Nekem anno 10 kg-t kellett megvenni, elég sokan kellettünk hozzá. Még mindig van 1 rántottára való belőle.

BTW, én mindig szalonnát pirítok (az olaj szállításának praktikus és fölös súly-mentes módja) és annak a zsírján sütöm. Tapasztalat szerint a szokásosnál -jóval- több zsír esetén sokkal tojásszerűbb a rántotta, persze zsírosabb is.

szvsz 2016.08.30. 12:59:25

Időközben sikerült koppintani egy újabb instant túrakaját.
Nemrég találtam az egyik hipermarketben kis zacsis zabpelyhet, amihez csak forró víz kell és kész is, gyümölcsdarabkákkal, ízesítéssel meg minden. Soha nem szerettem az ilyen 'madárkajákat' (müzli és tsai), de ez ízlett is és instant is, ideális túrakaja csak hát nagyon kicsi.
Vettem hát tejport, finomított zabpelyhet, pudingport és aszalt áfonyát (az volt akciós...), arányokat számoltam és nekiestem: 60 g zabpehely, 3 rendes kiskanál zsíros tejpor, 2 kiskanál epres pudingpor -a főzős fajta-, az aszalt áfonya kimaradt (mert az asszony kedvence és amúgy is féltem, hogy nem puhul meg a kevés forró víztől. Az eredetiben szvsz fagyasztva szárított gyümölcsdarabok vannak, azok a lehelettől is megpuhulnak). A fentieket összekevertem és 150 ml forró vizet rá. Szerintem jobb lett mint az eredeti, simítózáras tasiban lehet vinni a hegyekbe :)
Lehet, hogy pudingporból kevesebb kell és az is lehet, hogy a nemfőzős fajta jobb lenne, lehet kisérletezni.

szvsz 2016.08.30. 13:00:45

Ja, elfelejtettem, kb 2 kiskanál porcukrot is adtam a keverékhez.

Khibu Hiker 2016.09.04. 09:08:00

@szvsz: Izgalmasan hangzik, biztos finom lehet. :) Eddig a palacsintaport vettem és felturbóztam sütőporral, de mióta van tojásporom én is kikeverem. liszt+tojáspor+tejpor+só+cukor+sütőpor. nem foglal helyet és súlya sincs viszont finom kiadós reggeli.

KHIBU HIKER

TÚRA ÉS VADKEMPING, SAJÁT CUCCOK TESZTELÉSE, FEJLESZTÉSE. BESZÁMOLÓK TÖBBNAPOS TÚRÁKRÓL, TÁBOROZÁSRÓL.

Friss topikok

süti beállítások módosítása