DEHIDRATÁLT ÉTELEK TÚRÁZÁSHOZ, HÁZILAG!

 dsc07768_1.JPG      Túrázás során az egyik nagyon fontos dolog az étkezés, ugyanis ezzel tudjuk pótolni az elhasznált energiánkat, illetve maga az elkészítése is néha a kirándulásunk csúcspontja lehet.

Nekem személy szerint a túrázáshoz szorosan kapcsolódó témakörök közül a konyha illetve az étkezés az egyik legizgalmasabb. Persze különbséget kell tenni és kompromisszumokat kell kötni amikor kimegyünk. Az első különbséget nálam az évszak jelenti, mert nyáron van hogy tűzgyújtási tilalom miatt még csak nem is rakhatunk tüzet, szóval ha nem alszom kint (ez a második) akkor szerintem elegendő lehet pár csoki, gyümölcs, szendvics és rengeteg víz. Ha nagyon hiányzik a tűz akkor a gázfőzőnkön csinálhatunk egy kávét. :) Télen és a kevésbé meleg évszakokban érdemes meleg ételt készítenünk, főznünk, sütögetnünk. Ha több napos túrára megyünk akkor este a tábortűznél szerintem kihagyhatatlan egy jó kis sütögetés, viszont ebben az esetben mindig okosan pakoljunk és tartsuk alacsonyan a táskánk súlyát.

Ezeket a dolgokat figyelembe véve keresgéltem, ötleteltem és találtam rá a számomra legmegfelelőbb kajára, ami nem foglal sok helyet, nem nehéz szóval nem terheli a táskánkat, finom és gyorsan elkészíthető. Több napos túráknál jöhet jól mert ott kell meghúzni nagyon a határokat, de én mostanában mindig viszek magammal kisebb kirándulásokra is.

Biztos sokaknak ismerős lehet a túraboltokban vásárolható szárított gyorsétel. Ezeket csak forró vízzel kell felönteni, lezárni és pár percen belül elkészül a finom meleg étek. A boltban vásárolt ilyen dehidratált ételek fő negatívuma az ár és az íz. Mert szeretek olyan étellel jól lakni ami ízlik is és ezzel nem hiszem, hogy egyedül vagyok a pénzről meg nem is beszélve..

Szóval térjünk a tárgyra.

dsc07727.JPG

Amire szükségünk lesz az egy aszalógép. (Van többféle gép és nem vita tárgya, hogy a legjobb ami vízszintesen keringeti a levegőt. Illetve vannak a függőleges keringetéssel rendelkezők, ilyen van nekem is, nem rossz csak macerásabb.)dsc07984.JPG

Szilikonos sütőpapír (Fontos, hogy szilikonos legyen mert ez nem fogja magába szívni a szaftot és könnyebb lesz a kiszáradt ételt leszedni róla.)dsc07985.JPG

Konyhai mérleg.dsc07775.JPG

Egy jó kis recept amit szeretünk, lehetőleg valami tésztaétel sok zöldséggel. :)

Vákumos fóliahegesztő. (Ez nem szükséges, de jó ha van mert megkönnyíti a csomagolását az elkészült ételünknek.)

Nos én egy paradicsomos tésztát készítettem zöldségekkel a saját ízvilágom szerint majd főztem ki hozzá tésztát és ezt aszaltam le. Mivel az aszaló tálcája lyukacsos ezért kell a sütőpapír, szépen méretre vágtam és mehetett rá a cucc. Egy adagnak 400grammot vettem aminek az aszalás után szinte minden ilyen ételnél 120-130 grammra csökkent a súlya. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 3dl vízzel kell visszafőzni és eléri a kívánt állagot, sűrűséget.dsc07780.JPG

dsc07730.JPG

dsc07781.JPG

dsc07782.JPGSokféle ízesítést választhatunk, kinek mi, de ami fontos, hogy sok zöldséget használjunk. A zöldségek könnyebben száradnak ki és hamarabb is szívják magukba a vizet. A húst is szépen le lehet aszalni, viszont az nehezebben veszi fel utána a folyadékot. Az aszalót én 70C.fokra állítottam és így kb 13-14 órán keresztül aszaltam miközben időnként megcserélgettem a tálcákat. 

Ha gyümölcsöt, zöldséget aszalunk akkor érdemes 45C.fokon végeznünk az aszalást, mert így benne maradnak a hasznos enzimek és vitaminok az aszalványban. Mivel ez főtt étel volt ezért nem árt neki a 70C.fok hisz úgyis kifőztünk belőle mindent korábban.

Miután leaszaltuk be lehet gyűjteni a termést :) és le lehet fóliázni. Mindig feltüntetem mennyi volt a súlya előtte-utána így nem okoz gondot a vízmennyiség eltalálása. Ráírom mi van benne és, hogy mikor csináltam. A szavatossággal nem igen foglalkozom mert mire lejárna úgy is megeszem. dsc07786.JPG

dsc07788.JPG

dsc07789.JPG

Hogy mindenkinek meggyőzőbb legyen a dolog ezért az egyik túrám alkalmával főztem vissza az ételt és csináltam pár képet. dsc07866.JPG

dsc07881.JPG

dsc07873.JPG

dsc07874.JPG

dsc07896.JPG

dsc07904.JPG

dsc07908.JPG

Szerintem elég jól sikerült az elkészítése nem is tartott sokáig és ami a legfontosabb, hogy nagyon finom volt és laktató. Nekem ez a dolog nagyon bejött és mindig viszek magammal a túrákra ahogy már írtam is. Persze ez a fajta étel(étkezés) nem összehasonlítható egy jó kis szalonnázással, kolbászsütéssel, diszkoszban sült étellel de nem is akarnám összehasonlítani. Mindegyiknek meg van a maga varázsa, előnye, hátránya. Ez csak egy könnyű, ötletes módja, hogy rövid időn belül meleg ételhez jussunk az erdőben...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://khibuhiker.blog.hu/api/trackback/id/tr758265568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

KHIBU HIKER

TÚRA ÉS VADKEMPING, SAJÁT CUCCOK TESZTELÉSE, FEJLESZTÉSE. BESZÁMOLÓK TÖBBNAPOS TÚRÁKRÓL, TÁBOROZÁSRÓL.

Friss topikok

süti beállítások módosítása